Passa al contingut principal

Educant al meu fill o a la meva filla

  NOTA: Aquest escrit bé del meu anterior bloc publicat a epsley.blogcindario.com. Va ser publicat el dijous, 17 de setembre de 2009

Caminant pel carrer vaig veure una escena que em va deixar gelat com el glaç. Una nena fent ploricons en el terra i no molt lluny la seva mare i la seva amiga rient-se d'ella i gravant-lo en el mòbil. No seria estrany que ho pugés a YouTube. Què ens està passant? Que l'educació s'està perdent, i encara més, sé la farem perdre als nostres fills. No pot ser que succeeixin aquestes coses. No pot ser que una mare se'n rigui i gravi a la seva filla fent ploricons. Després venen les queixes o les excuses: "No sé a on està el meu fill/a". "Se'n va i ja no sé res d'ell/a". "És que pega al professor". "M'insulta i em crida". Encara hi ha molts més exemples. Un nen és un ésser que a d'educar-se, no s'educa sol.

Segurament aquell nen o nena no va néixer: insultant a la gent, cridant als seus familiars, etc. Quan un pare i una mare tenen un fill/a, HAN D'EDUCAR-LO. Educar-lo no tan sols significa comprar-li la Play o la Wii o un PC i "així em deixarà en pau, ja que tinc molts problemes". NO. A un fill o filla, si es té, es té perquè els pares hi tindran una RESPONSABILITAT sobre ell/a. Avui he vist a Antena 3 "Espejo Público" de "Susana Griso". Parlaven sobre un pare que ha pegat a un professor perquè el professor maltractava al seu fill. Es notava la ideologia de dretes en l'ambient, però és indiferent, volien donar la culpa a la llei d'educació. Un tertulià, que no sé si és de dretes o d'esquerres o de centre, dóna igual, ha dit una cosa molt interessant. La qüestió rau en el fet que en el conjunt de la societat és quelcom social. Que succeeixin aquestes coses no és por una llei, és per quelcom de la societat. Deia i és llastimosament cert, que avui dia si se li pega a: una infermera, un jutge o a un professor, és per la llei o és pel conjunt de la societat? Amb això vull dir que la societat és el poble. El futur són els nostres nens i nenes. Si a aquest no se'ls educa correctament, llavors la societat se n'anirà en orris, a la merda si voleu dir-lo així. Perquè com llegir en una cèlebre frase d'un bloc, i això finalitzo aquest article:

"Eduqueu als nens i no caldrà castigar als homes." Pitágoras de Samos

La frase va extreure's de la plana web: http://vidasurrealista.lacoctelera.net/, plana web no existeix en l'actualitat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Top 20 articles que van ser més visualitzats en el meu antic bloc

 A quí teniu del top 20 els articles més visualitzats del meu antic bloc epsley.blogcindario.com. Tot pujat en diferents plataformes: en el meu nou bloc i Wattpad. 1. Monòleg de Segismundo (Calderon de la barca - "La vida es sueño") - Categoria Art 2. Monòleg de Shylock(Mercader de Venècia de William Shakespeare) - Categoria Art 3. Mohandas Karamchand Gandhi: Discurs al Congrés Nacional Indi del 7 d'agost de 1942 - Categoria Grans pensadors/res 4. La filosofía de la máscara - Categoria Relats -Wattpad 5. Monòleg: el menjar de Nadal - Categoria Relats - Wattpad 6. Monòleg: el metro - Categoria Relats  -Wattpad 7.  Educant al meu fill o la meva filla - Categoria Opinions 8.  Pidiendo limosna - Categoria Relats - Wattpad 9.  Las fábulas del bosque Tellópir 2 - Categoria Relats  10. Documental històric - Categoria Reals 11. Discurs d'El Gran Dictador (Charles Chaplin) - Categoria Grans pensadors/res 12. Apogeu del nazisme en ple segle XXI. Estem bojos? - Categoria Opinion