Passa al contingut principal

Traducció de videjocs - Missatge per a JWulen sobre el cas Hogwars Legacy

Aquest és un comentari que li he escrit en el canal de JWulen pel tema del videojoc de Hogwars en català. El comentari ha estat esborrat. Tot i això, ho volia compartir en el meu bloc per indicar la meva opinió respecte a aquest tema.

Bona tarda @JWulen,

Primer de tot m'expressaré en català doncs és la llengua que utilitzo. Un cop fet li escriuré en castellà. Li escric perquè és l'única forma que jo tinc per contactar-me amb vostè. No disposo de Twitter ni Instagram. Volia, com he fet altres vegades escriure-li, un correu electrònic, però no he trobat a cap banda el seu. L'únic que em queda és llavors escriure-li un comentari en un dels seus vídeos de YouTube. En cap moment faré servir grolleries perquè penso que la defensa de la llengua catalana és qualsevol altra defensa molt digne. No ha de ser embrutada usant males paraules.

Vostè que és una persona que té coneixement de moltes matèries. Hauria de saber que el català ha sigut una llengua perseguida i prohibida. Avui dia en ple any 2023 ES perseguida, sentències judicials perquè per exemple el català no s'ensenyi al 100% a les escoles sinó un 75% a les escoles. Això només un exemple. Llavors no és d'estrany que hi hagi persones que demanin un llibre, una cançó, un anime, un manga, un còmic, uns dibuixos animats o un videojoc en català. És per això que hi havia una persona usuària en Twitter que demanava Hogwars Legacy en català. Tan simple i tan senzill com això. Qualsevol persona amb una mica de coneixement amb el tema i sent una persona oberta de mires s'hauria com mínimament informat, en comptes de fer befa que és el que vostè ha fet.

Espero que aquest comentari no el llegeixi com un atac personal ni res. És només fer-li entendre que el català és una llengua com pot ser el castellà. En comparació la parla i l'escriu poca gent. Però si fem comparació no estem desprestigiant un idioma que està dintre del territori espanyol? Si no ho veu així, no ho comparteixo però ho entenc. Al final ens ensenyen que tot són números i és possible que aquesta idea tan simple hagi calat a molta gent.

Rebi un cordial salut,

Emilio

Nota: La part en castellà l'he perdut, i per això no la poso. El comentari original tenia dues parts tant en castellà com en català.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Top 20 articles que van ser més visualitzats en el meu antic bloc

 A quí teniu del top 20 els articles més visualitzats del meu antic bloc epsley.blogcindario.com. Tot pujat en diferents plataformes: en el meu nou bloc i Wattpad. 1. Monòleg de Segismundo (Calderon de la barca - "La vida es sueño") - Categoria Art 2. Monòleg de Shylock(Mercader de Venècia de William Shakespeare) - Categoria Art 3. Mohandas Karamchand Gandhi: Discurs al Congrés Nacional Indi del 7 d'agost de 1942 - Categoria Grans pensadors/res 4. La filosofía de la máscara - Categoria Relats -Wattpad 5. Monòleg: el menjar de Nadal - Categoria Relats - Wattpad 6. Monòleg: el metro - Categoria Relats  -Wattpad 7.  Educant al meu fill o la meva filla - Categoria Opinions 8.  Pidiendo limosna - Categoria Relats - Wattpad 9.  Las fábulas del bosque Tellópir 2 - Categoria Relats  10. Documental històric - Categoria Reals 11. Discurs d'El Gran Dictador (Charles Chaplin) - Categoria Grans pensadors/res 12. Apogeu del nazisme en ple segle XXI. Estem bojos? - Categoria Opinion